Różdżka konstrukcyjna
Za pomocą Różdżki Konstrukcyjnej możesz umieścić wiele bloków (do 1024) na raz, rozszerzając swoją konstrukcję po stronie, z którą jesteś zwrócony. Jeśli to nie wystarczy: możesz ulepszyć swoją różdżkę o dodatkowe rdzenie, co pozwoli ci umieścić blok za blokiem, przed którym stoisz, wyczarować bloki w powietrzu lub bardzo szybko zniszczyć wiele bloków.
Notatka: Oto instrukcja dla ConstructionWand w wersji 2.0+, która wprowadziła kilka nowych funkcji. Jeśli nadal używasz wersji 1.x, zobacz te instrukcje.
Różdżki
Istnieją podstawowe różdżki wykonane z kamienia, żelaza i diamentu oraz różdżka Nieskończoności. Różdżki z wyższych poziomów są potężniejsze i trwają dłużej. Właściwości te można zmienić w pliku config.
Różdżka | Trwałość | Maks. Bloki | Możliwość aktualizacji | Odległość anioła | Maks. Bloki (zniszcz) |
---|---|---|---|---|---|
Kamień | 131 | 9 | NIE | - | - |
Żelazo | 250 | 27 | Tak | 1 | 9 |
Diament | 1561 | 128 | Tak | 4 | 25 |
Nieskończoność | Niezniszczalny | 1024 | Tak | 8 | 81 |
Rzemiosło
OPTKKEY
Aby zmienić rdzeń i opcje różdżki lub cofnąć umiejscowienie, musisz przytrzymać klawisz opcji różdżki (określany jako OPTKKEY). Domyślnie jest to CTRL, ale można to zmienić w pliku konfiguracyjnym klienta. Aby zapobiec niepożądanym zmianom opcji, możesz skonfigurować tak, aby przytrzymać klawisz SNEAK, aby zmienić opcje lub otworzyć GUI.
Rdzenie różdżek
Rdzenie różdżek to magiczne kamienie szlachetne, dzięki którym Twoja różdżka spełnia swoje zadanie.
Każda różdżka posiada rdzeń konstrukcyjny. Możesz ulepszyć swoją różdżkę, dodając do niej dodatkowe rdzenie. Umieść nowy rdzeń wraz z różdżką w siatce rzemieślniczej, aby go zainstalować. Aby przełączać się między rdzeniami, przytrzymaj klawisz OPTKEY i kliknij lewym przyciskiem myszy puste miejsce różdżką. Kamienne różdżki nie mogą być ulepszane.
Rdzeń konstrukcyjny
Rozciągnij swoją sylwetkę po stronie skierowanej do Ciebie. Maksymalna liczba bloków zależy od poziomu różdżki. Przytrzymaj klawisz OPTKEY i przewiń, aby zmienić ograniczenie umieszczenia (Poziomo, Pion, Północ/Południe, Wschód/Zachód, Bez blokady).
Rdzeń anioła
Umieść klocek po przeciwnej stronie bloku (lub rzędu bloków), przed którym stoisz. Maksymalna odległość zależy od poziomu różdżki. Kliknij prawym przyciskiem myszy puste miejsce, aby umieścić blok w powietrzu (podobnie do bloków aniołów, stąd nazwa). Aby to zrobić, musisz mieć blok, który chcesz umieścić w swojej ręce offhandowej. Nie możesz umieścić bloku w powietrzu, jeśli spadłeś na głębokość większą niż 10 bloków (nie ma łatwego narzędzia ratunkowego przed wpadnięciem w pustkę).
Rdzeń zniszczenia
Zniszcz bloki (nie jednostki kafelkowe) po stronie zwróconej w twoją stronę. Maksymalna liczba bloków zależy od poziomu różdżki. Ograniczenia działają podobnie jak w przypadku rdzenia konstrukcyjnego. Zniszczone bloki znikają w pustce, możesz skorzystać z funkcji cofania, jeśli popełniłeś błąd.
Opcje
SNEAK+OPTKKEY+ Kliknięcie prawym przyciskiem myszy na puste miejsce otwiera ekran opcji twojej różdżki.
Ograniczenie: Jeśli ograniczenie jest włączone, różdżka będzie umieszczać bloki tylko w jednym rzędzie lub kolumnie (wybierz pomiędzy Północ/Południe, Wschód/Zachód w płaszczyźnie poziomej lub Poziomo, Pionowo w płaszczyźnie pionowej). Jeśli blokada kierunku jest wyłączona, różdżka rozciągnie się na całą fasadę budynku, na którą jest skierowana. Ta opcja nie ma wpływu w trybie Anioła.
Kierunek: Jeśli ustawiona jest na „Gracz”, różdżka umieszcza bloki w tym samym kierunku, jakby były ustawione przez ciebie. Tryb docelowy umieszcza bloki w tym samym kierunku, co blok podtrzymujący. Zobacz zdjęcie poniżej:
Wymiana: Włącza/wyłącza wymianę wymiennych bloków (płyny, śnieg, wysoka trawa).
Dopasowanie:
Wybierz, które bloki zostaną przedłużone za pomocą różdżki. Jeśli ustawione na „EXACT”, wydłuży tylko bloki, które są dokładnie takie same jak wybrany blok.
„PODOBNE” będzie traktować podobne bloki jednakowo (np. przedłużać bloki ziemi i trawy).
„ANY” spowoduje przedłużenie dowolnego bloku na ścianie budynku, na który patrzysz.
Losowy:
Jeśli tryb losowy jest włączony, różdżka umieszcza losowe bloki z paska skrótów.
Bezwstydnie skradziony
Zainspirowany kielnią firmy Quark.
Cofnij
Przytrzymanie SHIFT+CTRL podczas patrzenia na bloki pokaże Ci ostatnie umieszczone bloki otoczone zieloną ramką. SHIFT+CTRL+Kliknięcie prawym przyciskiem myszy dowolnego z nich spowoduje cofnięcie operacji i zwrócenie wszystkich elementów. Jeśli użyłeś rdzenia Destruction, przywróci on bloki.
Dodatkowe funkcje
- Jeśli masz w ekwipunku pudełka shulkerów wypełnione blokami, różdżka może je wyciągnąć i umieścić
- Kompatybilność z Botanią: Talizman Czarnej Dziury może dostarczać bloki tak samo, jak skrzynki shulkerowe. Posiadanie Rod of the Lands / Rod of the Depths w twoim ekwipunku zapewni ci nieskończony brud/bruk kosztem many.
- Posiadanie bloków w drugiej ręce spowoduje umieszczenie ich zamiast bloku, na który patrzysz
- Spójrz na swoje statystyki, aby zobaczyć, ile bloków ułożyłeś za pomocą różdżki
- Tylko 1.16+: Różdżka Nieskończoności nie pali się w lawie, tak jak sprzęt netherytowy.
Czarna lista TileEntity
Niektóre zmodyfikowane TileEntity mogą powodować problemy po umieszczeniu za pomocą różdżki. Mogą zamienić się w niewidzialne i nieusuwalne bloki duchów, stać się niezniszczalne lub powodować inne niepożądane efekty.
Dlatego właśnie dołączyłem system czarnej/białej listy dla TileEntities w wersji CW 1.7. Bloki Chisels&Bits są domyślnie na czarnej liście. Prawdopodobnie istnieje kilka innych elementów kafelków z innych modów, które również mogą powodować problemy. Jeśli znajdziesz jakieś z nich, możesz mi o tym powiedzieć, tworząc problem, komentując Curse lub samodzielnie edytując domyślną czarną listę (znajduje się ona pod adresem https://github.com/Theta-Dev/ConstructionWand/blob/1.16.2/src/main/java/thetadev/constructionwand/basics/ConfigServer.java#L28 ) i robienie PR.